Lerend werken en innoveren in de automotive sector
Door Marion de Boo
De automotive industrie staat de komende jaren voor grote uitdagingen en het aantrekken van goed opgeleid technisch talent wordt belangrijker dan ooit. Daarom is het initiatief genomen om aan automotive engineering studenten een hybride leeromgeving aan te bieden. Dat is een mengvorm van leren in de werkplaats èn in de collegezaal, die bij andere opleidingen zoals engineering en bioprocessing al langer wordt toegepast. Als kick-start voor de automotive sector werden op 21 januari, op initiatief van ACE (Automotive Center of Expertise), de resultaten van de pilot van twee jaar rond werkend leren gepresenteerd. Dat gebeurde in de laboratoria van de Hogeschool Arnhem en Nijmegen (HAN), op de Cleantech Campus op Industriepark Kleefse Waard bij Arnhem. Ook Fontys Hogeschool in Eindhoven en Hogeschool Rotterdam deelden hun ervaringen.
Een verslag van deze bijeenkomst vindt u hier.
De ppt-presentaties van Iwan van Bochove, Lejo Buning en Toin Peters zijn ook beschikbaar.